Uutiset

Hotelli ja kaupunki eri mieltä Aulangon mainospylväistä

Restelin aluejohtaja Kari Viitamäki ei ymmärrä, miksei yhtiö saisi pystyttää brändinsä mukaisia mainospylväitä Aulangontien läheisyyteen. Rakennuslautakunta edellyttää muutoksia pylväiden väritykseen.

– Rantasipin virallinen logo on valkoinen teksti punaisella pohjalla. Vaikea on ymmärtää, mitä värien kääntäminen toisinpäin hyödyttäisi, Viitamäki ihmettelee.

Hotelliyhtiö haluaisi pystyttää hotellin pääsisäänkulun yhteyteen ja kylpylälle vievän tien varteen kaksi mainospylvästä eli pylonia, jotka näkyisivät Aulangontielle. Hotellin pylväs olisi kahdeksan metriä korkea. Aulanko Areenan pylväs olisi puolestaan viisimetrinen.

Mainospylväistä on käyty kädenvääntöä maaliskuusta lähtien. Tuolloin kaupungin lupainsinööri hylkäsi yhtiön hakeman toimenpideluvan.

Hotellikiinteistön omistava Dividum teki asiasta oikaisuvaatimuksen, jonka perusteella rakennuslautakunta kumosi lupainsinöörin päätöksen. Rakennuslautakunta edellyttää kuitenkin, että pylväiden pohjavärin tulisi olla valkoinen ja tekstin punainen. (HäSa)