Uutiset

HPK koetaan aidoksi ja positiiviseksi

Hämeenlinnan Pallokerho sai marras- ja joulukuun aikana järjestämässään Oranssi alue -tutkimuksessaan selville, että Kerho koetaan muun muassa taistelevaksi ja paikalliseksi.

– HPK:ta kuvaa lisäksi hyvin adjektiivit kantahämäläinen, perinteikäs, tärkeä, positiivinen ja aito, kertoo HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela tutkimuksen tuloksista.

Suurin osa vastaajista käy HPK:n otteluissa, koska haluavat mukana kannattamassa HPK:ta. Vasta viidenneksi suurin tekijä oli kyselyn perusteella HPK:n menestys. Suurin este (46 prosentilla vastaajista) HPK:n peleissä käymiselle on ajanpuute.

– Seuraavaksi suurin osa (36,6 %) vastasi jonkun muun syyn. Kuten sen, ettei asu Hämeenlinnassa. Myös korkeat lippujen hinnat ja television maksukanavat olivat merkittäviä syitä jättää HPK:n ottelu väliin, Korpela sanoo.

Vastaajat toivoivatkin lippujen hinnoitteluun lisää variaatioita.

– Tälle kaudelle olemme lisänneet perhepelejä kesken kauden ja työ jatkuu, Korpela lupaa.

Kyselytutkimuksessa selvisi myös, etteivät adjektiivit asiakaslähtöinen, avoin, vuorovaikutteinen ja innovatiivinen kuvaa HPK:ta hyvin.

– Näihin asioihin haluamme kiinnittää tulevaisuudessa entistä enemmän huomiota. Täksi kaudeksi lanseeratun HPK-tv:n avulla on pyritty lisäämään avoimuutta ja vuorovaikutteisuutta, mutta sitäkin pitää kehittää entistä paremmin palvelevaksi. Olemme jo muutaman kauden ajan pyrkineet kehittämään myös ottelutapahtuman kokonaisuutta.

HPK:n tutkimukseen osallistui HPK:n, Hämeenlinnan kaupungin, Hämeen Sanomien ja HAMK:n nettisivujen kautta 1408 vastaajaa. (HäSa)

Asiasanat