fbpx
Uutiset

Iittalan uusi johto uskoo i-tuotemerkkiin

Iittala-ryhmän kansainvälistymisen johtaja Hille Korhonen näkee Iittalan i-tuotemerkin kehittämisenä.

-!Kansainvälisesti Iittala on muutakin kuin lasia eli myös posliinia ja metallia. Kysytyimmät ryhmän kärkituotteet markkinoidaan maailmalla i-tuotemerkillä, Iittala-ryhmän omistajanvaihdosta Iittalan lasitehtaan väelle torstaina selvittänyt Korhonen sanoo.

Kansainvälisyys merkitsee Iittalalle myynnin edistämistä, ei niinkään tehtaiden hankkimista. Korhosen mukaan parhaat vientinäkymät ovat Keski-Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Japanissa.

Keskiviikkona julkistettua Iittala-kauppaa Korhonen luonnehtii sinivalkoiseksi missioksi, vaikka Iittalasta noin 85 prosenttia on hollantilaisomistuksessa.

-!Suurin osa johdosta on suomalaisia. Päätöksenteko operatiivisella tasolla tapahtuu Suomessa. Yrityksen arvo oli sen verran korkea, että ulkomainen pääomarahoittaja tarvittiin.

Korhonen kuuluu Iittalan toimivaan johtoon, joka osti 15 prosentin siivun yritysryhmästä.

Menot