Uutiset

Janakkalan terveyskeskus otti käyttöön takaisinsoittojärjestelmän

Vastaanottoajan varaaminen on helpottunut Janakkalan terveyskeskuksessa, sillä terveyskeskus otti ennen joulua käyttöön takaisinsoittojärjestelmän.

Uusi järjestelmä on samanlainen kuin Hämeenlinnassa on ollut käytössä jo muutaman vuoden ajan. Asiakkaan ei enää tarvitse soittaa ajanvaraukseen yhä uudelleen, mikäli linja on varattu tai jos numeroon ei vastata. Asiakkaan tulee vain kuunnella nauhoitus loppuun ja odottaa sen jälkeen, että hänelle soitetaan terveyskeskuksesta.


Vaatii vielä opettelua

Vastaava sairaanhoitaja Marjo Kuikka, miten uusi järjestelmä on toiminut?

-Alku vaikuttaa positiiviselta. Olemme saaneet palautetta, että hyvä, että tämä on vihdoin otettu käyttöön täälläkin. Opettelua tämä kuitenkin vielä vaatii, sekä meiltä että kuntalaisilta.

Marjo Kuikka muistuttaa, että soittajien pitäisi malttaa kuunnella nauha loppuun ja toimia annettujen ohjeiden mukaan.

-Ja jos soittaja haluaa jättää viestin, lopussa on mahdollisuus sanella sellainen.

Järjestelmä ei toimi vielä aivan niin kuin pitäisi, sillä kun takaisinsoitto tulee, puhelin näyttää, että se tulisi tuntemattomasta numerosta.

-Tämä johtuu teknisistä syistä, ja tätä puutetta yritetään korjata. Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen, jos soitetaan tuntemattomasta numerosta, Kuikka sanoo.


Koskee koko terveyskeskusta

Toisin kuin Janakkalan kunnan nettisivuilla kerrottiin vielä ainakin keskiviikkona, takaisinsoittojärjestelmä koskee koko terveyskeskusta, siis sekä Turengin että Tervakosken terveysasemia. Samoin se koskee lääkäri-hoitajatyöpareja.

Ensi vuoden puolella takaisinsoittojärjestelmä laajenee koskemaan myös hammashoitolaa ja fysioterapiaa. Niin ikään se otetaan käyttöön Parolan terveysasemalla. (HäSa)