Uutiset

"Kaks euroo...

Aioin piipahtaa tiistaina alkuillasta kuuman päivän kunniaksi huurteiselle erääseen Rauhankadun varrella sijaitsevaan ravitsemusliikkeeseen, mutta aie jäi toteutumatta kommunikaatiovaikeuksien takia.

Odotin kuulevani tervetuloa -toivotuksen, mutta sen sijaan kesäportsari ähkäisi ’kaks euroo’. Kesäportsarin ongelmahan tietysti on se, että kukaan ei varsinaisesti tarvitse hänen palvelujaan kun t-paitaa ei liene soveliasta jättää narikkaan ja kuitenkin pitäisi palkkaakin saada.

Eihän tämä kuluttajan elämä kahteen euroon kaadu, mutta huonosta ja luotaantyöntävästä palvelusta voi asiakkaan kuppi joskus kaatua. Mielellänihän minä ystävällisestä palvelusta maksaisin lähtiessäni, mutta etukäteen vaadittuna se vaikuttaa pääsymaksulta.

Jatkossa minun tuoppini jäljet jäävät sellaisen terassiravintolan pöytään, jossa osataan sanoa tervetuloa eikä aloiteta palveluhinnaston lukemisella.

Puhdas jano

Hämeenlinna

Päivän lehti

2.4.2020