Uutiset

Kekseliäs musiikkiraina markkinoi yllättävää kesähittiä

Musiikkivideon markkina-arvo saa jälleen tunnustusta. Esimerkiksi Mokoma-yhtye mieltää, että onnistunut musiikkivideo kasvattaa hitti-singlen ja koko albumin menekkiä. Hyvä esimerkki kekseliäästä markkinoinnista on Mokoman Sydänjuuret-levyn hitti: Hei hei heinäkuu on poikkeuksellinen Mokoma-kappale ja musiikkivideon toteutus on virkistävän erilainen verrattuna tyypilliseen hevimetelisynkistelyyn.

Wanaja-festivaaleilla esiintyvä Mokoma-yhtye on luottanut pitkään videoidensa valmistuksen Hämeenlinnassa toimipaikkaa pitävälle Vasara Filmsille.

Vasara Films Oy on yhden miehen luotsaama yhtiö, joka palkkaa tekijöitä projektikohtaisesti. Yhtiön päämies Vesa Vainio mieltää musiikkivideoiden uuden tulemisen tervetulleeksi, mutta myös haastavaksi asiaksi. Vainio muistuttaa, että videoiden budjeteista on tingitty, koska television valtakanavilla ei näytetä enää musiikkirainoja. Internetissä videot ovat usein suttuisia ja kuvakooltaan pieniä.

– Heikkolaatuisuus näkyy myös sisällön puutteena. Toisaalta, hyvät ideat erottuvat tasapaksusta joukosta.

Lue lisää huomisesta lehdestä.

Päivän lehti

5.4.2020