Uutiset

Konginkankaan onnettomuus

Nimimerkille Punaista päin 1 580 mk:

Huomaan kirjoituksestasi, että olet todella katkera rekankuljettajalle Konginkankaan onnettomuudesta. Ei se mitään, kyllä katkera saakin olla.

Oletko miettinyt minkä takia bussin kuljettaja ei pysäyttänyt ajoneuvoaan näkyvällä tieosuudella, jos se kerran on mahdollista? Kenties sen takia, että molempia autoja olisi liikuteltava työntäen, ettei yllättäviä tilanteita pääsisi syntymään.

Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tie on liukas tai auraamatta tai jotain muuta, mikä vaikuttaa autoilun turvallisuuteen Ja se on autoilijoista riippumaton asia.

Olisiko rekankuljettajankin pitänyt kuolla onnettomuudessa? Pitäisikö hänen oma kärsimyksensä paistaa mediasta? Tulisiko sitten hyvä mieli?

Ainakin tätä sättimistä voisi olla vähemmän. Ilokseni voin todeta, että rekan kuljettaja harvemmin kuolee hirvikolarissa. Rekan peräkärry on tunnoton perässä vedettävä ja ohjaamoon ei heittelyt puolelta toiselle tunnu.

Jos hetkellistä liukkautta ei kuljettaja huomaa, niin peräkärry sen sivupeileistä kertoo.

Autoilija

Hämeenlinna

Päivän lehti

25.10.2020

Fingerpori

comic