Uutiset

Makkarabaari haussa Hämeenlinnaan

Lihatalo HK on ryhtynyt elvyttämään makkarakulttuuria tuomalla perinteiset makkarakioskit takaisin katukuvaan.

Ketjun brändiksi on valittu makkarabaari, joka näkyy jo noin 140 myyntipisteessä. Näitä ovat makkarahöyrystimet kioskeissa, huoltamoilla, pubeissa, kahviloissa tai vaikkapa liikkuvassa grillivaunussa. Laajempi valikoima löytyy kauppa- ja messukeskuksissa sekä jäähalleissa sijaitsevista myyntipisteistä.

-Uusia oikeita nakkikioskeja on tällä hetkellä viitisentoista. Tavoitteena on tuplata kioskien määrä tänä vuonna. Hämeenlinnaan olemme tulossa, kunhan oikea yhteistyökumppani ja sopiva paikka löytyy, sanoo HK Pron johtaja Mikko Karell.

Makkarabaarit ovat yrittäjävetoisia. Karellin mukaan uusi pikaruokakonsepti on räätälöitävissä grilliyrittäjien nykyiseen liiketoimintaan.

Toisella suurella lihatalolla Atrialla on vastaavanlainen Sibylla-ketju. (HäSa)