Uutiset

Näin ostamme tulevaisuudessa verkosta: Jättiläiset ja pikkukaupat menestyvät ja kauppiaaksi voi ryhtyä tuotetta näkemättä

Verkkokaupan tuotannon, varastoinnin, logistiikan ja jopa asiakaspalvelun voi ulkoistaa kokonaan ulkopuolisille. Kauppiaalle jää vain markkinointi ja myynti. Suomestakin löytyy jo tällaisia palveluita. Samaan aikaan verkkokaupan ja kivijalkamyymälän ero hämärtyy.
Pieni kauppa pärjää vain palvelemalla paremmin kuin iso toimija. Asiakkaan kysymyksiin pitää vastata nopeasti ja asiantuntevasti, sanoo kiipeily- ja retkeilyvälineitä myyvän Treelinen yrittäjä Rami Valonen.

Suomalaiset ostivat verkosta viime vuonna 8,5 miljardilla eurolla. Tänä vuonna verkkokaupan arvo on jo noin 12 miljardia euroa, arvioi verkkomaksupalvelu Paytrailin toimitusjohtaja Markus Laurio.Kysyimme häneltä ja Kaupan liiton pääekonomistilta Jaana...

Verkkokaupan tuotannon, varastoinnin, logistiikan ja jopa asiakaspalvelun voi ulkoistaa kokonaan ulkopuolisille. Kauppiaalle jää vain markkinointi ja myynti. Suomestakin löytyy jo tällaisia palveluita. Samaan aikaan verkkokaupan ja kivijalkamyymälän ero hämärtyy.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 19 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään