Uutiset

Palvelulinjan reiteistä selvitys ensi keväänä

Joukkoliikennekoordinaattori Maarit Kaartokallion mukaan tekeillä on selvitys palvelulinja 7:n reiteistä ja matkustajamääristä. Selvitys valmistuu ensi keväänä.

-Reitin ulottamista Katuman suuntaan pohditaan, samalla mietitään entistä selkeämmät linjat. Tällä hetkellä reitti ei esimerkiksi Katumalle ulotu.

Tarve selvitykseen on lähtenyt asiakkaiden pyynnöistä. Yksittäisiä pyyntöjä reittimuutoksista niin Katumalta kuin muualtakin kaupungin eri osista on liikennöitsijöille tullut.

Palvelulinjan reittejä liikennöivät vuoroviikoin Hämeen Linja ja Vekka Liikenne.

Linja-autonkuljettaja Terhi Mäkisen mukaan matkustajia on eniten Puistonmäkeen ja Ojoisten kautta Kettumäkeen ulottuvalla reitillä sen molempiin suuntiin.

-Palvelulinjan bussissa matkustamisesta peritään normihinta, 3,10 euroa kerralta. Maksaa voi myös bussikortilla, maksuksi kelpaavat myös taksikortit.

Aikataulut sopivat

-Minulle palvelulinjan aikataulut sopivat mainiosti, sanoo Kettumäestä Prismaan kauppareissulle tullut Tuula Piikkilä.

Palvelulinjan auto hänelle on välttämätön.

-Taksi olisi se toinen mahdollinen vaihtoehto. Seiskalla pääsen sopivasti aamulla kauppaan yhdeksältä ja takaisin varttia vaille yksitoista. Rollaattorikin mahtuu autoon kokonaisena, sitä ei tarvitse matkan ajaksi kasata, Piikkilä kertoo.

Palvelulinjojen kuljettajille häneltä heltiää pelkkää kiitosta.

-Palvelu on viimeisen päälle ja ystävällistä. Auto tuo ja vie tarvittaessa pihasta asti, jopa ottaa kyytiin matkan varrelta muualtakin kuin pysäkiltä. Pitää vaan kättä heiluttaa merkiksi.

Kellon kanssa ei Tuula Piikkilän mukaan kannata palvelulinjaan lähteä.

-Auto nimittäin tekee tarvittaessa kierroksen vaikka Ilveskodin kautta, jos mukana on sinne menijöitä. (HäSa)