Uutiset

Prismajohtaja luottaa Tiiriön vetovoimaan

Prismajohtaja Lari Rusila uskoo Tiiriön säilyttävän asemansa kaupan keskuksena Hämeenlinnassa

-Tiiriöön on rakennettu monipuolinen kaupan keskus. Se ei mihinkään katoa, kun uusi kauppakeskus valmistuu moottoritien katteelle. On asiakkaan etu, että kaupoissa on valinnanvaraa.

Rusilan mukaan Tiiriöön on helppo tulla ja pysäköintitilaa riittää. Yksinomaan Prisman edustalla on 1 200 ilmaista parkkipaikkaa.

Osuuskauppa Hämeenmaan Sokos-tavaratalosta sekä S-marketista tulee katteen päälle rakennettavan kauppakeskuksen merkittävät toimijat. Katteella aloittaa myös K-ryhmän Anttilan tavaratalo. Äskettäin uusi Citymarket avasi ovensa Hämeensaaressa.

-Hämeenlinnaan on tulossa hienot kauppapalvelut muutaman vuoden kuluttua. Tämä on erinomainen asia Hämeenlinnan asukkaille ja sen työllisyydelle, Rusila painottaa.

Rusila ei myöskään pelkää Hämeenmaan uusien kauppojen rokottavan paljonkaan Tiiriön Prisman myyntiä.

-On selvää, että osa asiakkaistamme tulee käyttämään myös keskustan uusia palveluja. Lahdessa Hämeenmaalla on kaksi Prismaa. Kun Holman Prisma valmistui, Launeen Prisman myynti väheni hieman. Kokonaismyynti kuitenkin kasvoi, kun molempien Prismojen myynti lasketaan yhteen.

Hämeenmaan mies

Lari Rusila aloitti Tiiriön Prisman uutena johtajana syyskuun alussa, kun aiempi prismajohtaja Ari Järvinen siirtyi Lahteen Osuuskauppa Hämeenmaan S-marketeista vastaavaksi ketjujohtajaksi.

Rusila on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri. Hän on suorittanut S-ryhmän kenttäkoulutuksen ja työskennellyt Hämeenmaan useissa toimipaikoissa esimiestehtävissä. Viimeksi hän toimi Hämeenmaan marketkaupan kenttäpäällikkönä.

Rusilan mukaan Tiiriön Prismaan oli helppo tulla. Hän sanoo tunteneensa ennestään Prisman päälliköt ja myös osan henkilökunnasta.

Uusi Prisma avasi ovensa Tiiriössä syyskuussa 2008. Se on Hämeenlinnan ja myös Osuuskauppa Hämeenmaan myynniltään suurin market.

-Iso yksikkö mahdollistaa laajan myyntivalikoiman. Kun on suuret volyymit, tiettyjä toimintoja kykenemme tekemään tehokkaammin. Tämä näkyy myös kulurakenteessa ja sitä kautta hinnoissa.

Asiakasta kuullaan

Rusilan mukaan Prismaa tullaan kehittämään asiakaslähtöisesti.

-Kulutuskäyttäytyminen sekä asiakkaiden toiveet ja tarpeet muuttuvat. Seuraamme näitä kehityskulkuja hyvin tarkasti.

Uusista tuulista Rusila mainitsee Prismoihin tulleet Fazerin jauholeipomot, joissa leipä leivotaan alusta alkaen sekä Riitan Herkun juustotiskit, joissa on tarjolla satoja erilaisia juustoja.

-Tavoitteenamme on korkea asiakastyytyväisyys, kaupungin laajin valikoima ja edullisin ostoskori. Tämän saavuttamisessa avuksi ovat kokeneet päälliköt sekä osaava ja motivoitunut henkilökunta. (HäSa)