Uutiset

Puhelinluetteloiden mainosvoima ei ole täysin himmennyt

Fonectan tuotehallintojohtaja Ari Hallikas muistelee viime vuonna Taloustutkimuksen toteuttamaa tutkimusta, joka käsitteli mikroyritysten mainontaa. Mikroyritykseksi luetaan yritys, joka työllistää 1-9 henkilöä.

– Osoittautui, että 43 prosenttia käytti puhelinluetteloa maksullisessa mainonnassaan. Se oli isoin yksittäinen kanava, sen jälkeen tulivat sähköiset mediat ja sanomalehti, joita käytti 26 prosenttia yrityksistä, Hallikas sanoo.

Internetistä voi löytää toisella puolella maailmaa toimivan lukkosepänliikkeen yhteystiedot, mutta kotia lähimmän lukkosepän puhelinnumero kaivetaan yhä mieluimmin puhelinluetteloa pläräten. Näin vakuuttaa Eniron tuotepäällikkö Tommi Kantonen.

Silti Kantonen myöntää, että puhelinluettelo on jatkuvasti ohenemaan päin: yksityishenkilöt eivät tahdo maksaa ylimääräistä saadakseen kännykkänumeronsa julkaistuksi ja yritykset luottavat yhä enemmän internetin voimaan. (HäSa)

Päivän lehti

17.1.2020