Uutiset

Roadshowkin houkuttaa nuoria työnhakuun

Nuorisotyöttömyyttä yritetään nujertaa tällä hetkellä niin valtiovallan, kuntien kuin yritystenkin voimalla.

Hämeenlinnan kaupunki käynnisti keväällä Nuorta Ei Jätetä -kampanjan, ja hallituksen vastikään työvoimapolitiikalle myöntämästä lisämäärärahasta osa suunnattiin nuorten työllistymissetelin käyttöönottoon. Nuorta Ei Jätetä -kampanjaan Hämeenlinnan seudun yritykset lähtivät kiitettävästi mukaan. Hämeenlinnan työ- ja elinkeinotoimiston yritysneuvoja Leena Rankila kertoo, että moni sellainenkin yritys, joka ei normaalisti kesätyöntekijää palkkaa, on tänä vuonna kiireapulaisen ottanut.

Sanssi-kortti on nuorten työllistymisseteli, jolla tuetaan erityisesti vastavalmistuneiden nuorten mahdollisuuksia saada työtä. Kortteja myöntävät työ- ja elinkeinotoimistot. Kortin vastaanotto on ollut erittäin hyvä.

-Nuoret ovat osanneet tulla kysymään korttia, ja me tietysti kerromme siitä meillä asioiville nuorille, ketkä täyttävät kortin ehdot, kertoo työvoimaneuvoja Minna Arola Hämeenlinnan työ- ja elinkeinotoimistosta.

Bisnesmaailmasta noussut aloite on puolestaan Uralinko-ohjelma. Näkyvin osa hankkeesta on Suomen paikkakuntia kiertävä road show eli rekrytointirekka, joka kiertää ympäri Suomea.

Uralinko on sijoitusyhtiö GWS Yhtiöiden, sen omistaman henkilöstöpalveluyritys StaffPointin ja samaan yritysryhmään kuuluvan valmennusyritys Taitoprofiilit Oy:n yhteinen hanke.

-Nuorisotyöttömyyden luvut ovat tällä hetkellä häkellyttäviä, valottaa GWS Yhtiöiden toimitusjohtaja Andreas Tallberg syitä hankkeen takana.

-Suomalaiset nuoret myös kokevat, että yritysmaailmasta saa kehnosti tukea työllistymispyrkimyksiin.

Päivän lehti

25.11.2020

Fingerpori

comic