Uutiset

Stockmannin tytäryhtiö Lindex säästökuurille – Merkitsee noin 5 prosentin työntekijävähennyksiä

Maailmanlaajuisen koronatilanteen vuoksi Lindexin toisen vuosineljänneksen kokonaismyynti laski 18 prosenttia paikallisissa valuutoissa.
Maailmanlaajuisen koronatilanteen vuoksi Lindexin toisen vuosineljänneksen kokonaismyynti laski 18 prosenttia paikallisissa valuutoissa. Arkistokuva

Stockmannin tytäryhtiö Lindex käynnistää kustannussäästöohjelman, kertoo Stockmann tiedotteessa. Tavoitteena on maailmanlaajuisesti vähentää kustannuksia noin 14,5 miljoonalla eurolla, jotka realisoituvat pääosin ensi vuodesta alkaen.

Lindexin toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge kertoo Lindexin tiedotteessa, että yhtiö on muodostamassa uutta, mukautettua organisaatiota Lindex -konsernin pääkonttoriin, ja tämä merkitsee noin 5 prosentin työntekijävähennyksiä.

Stockmann kertoo tiedotteessa, että säästöjä tavoitellaan muun muassa Lindexin myymäläverkoston optimoinnilla, pääkonttorin organisaation sopeuttamistoimenpiteillä, toimintamaiden toimintoja ja henkilöstöresursseja tehostamalla sekä toimitiloihin liittyviä kiinteitä kustannuksia karsimalla.

Myös myymälöiden aukioloaikoja tarkastellaan

Maailmanlaajuisen koronatilanteen vuoksi Lindexin toisen vuosineljänneksen kokonaismyynti laski 18 prosenttia paikallisissa valuutoissa.

Kesäkuussa myynti oli edellisen vuoden tasolla. Vaikka kehitys kääntyi toisen neljänneksen lopussa, se ei ole Lindexin tiedotteen mukaan suunnitellun tason mukainen ja yhtiö aloittaa nyt kustannussäästöohjelman

–  Meidän on mukautettava organisaatiomme uuteen nykytilanteeseen ja oltava ketterämpiä, joustavampia ja innovatiivisempia. Olemme muodostamassa uutta, mukautettua organisaatiota Lindex -konsernin pääkonttoriin, mikä merkitsee myös noin 5 prosentin työntekijävähennyksiä, Ehnbåge sanoo.

Hänen mukaansa myyntimaissa tarkastellaan myös myymälöiden aukioloaikoja.

–  Toinen tärkeä osa kustannusten vähennysohjelmaamme on jatkuva työmme vuokrasopimusten tarkastelun ja myymäläkannan optimoinnin eteen. Samalla vahva panostuksemme digitaaliseen kehitykseen, myyntikanaviimme, kestävyyteen ja innovaatioihin jatkuu, hän sanoo.

Päivän lehti

23.9.2020

Fingerpori

comic