Uutiset

Surkeaa puhelinpalvelua

Hämeen Sanomissa 22.12. Vattenfallin asiakaspalvelujohtaja pahoitteli palvelun hitautta ja lupaili tilanteen korjautumista – ajasta vain ei ollut oikein tietoa. Viime vuosina palvelu on valitettavasti koko ajan vain huonontunut. Puhelinpalvelu on suorastaan surkeaa, jos sitä nyt lainkaan edes on.

Kun havaitset ympäristössäsi tai kotonasi jotain Vattenfallin korjaamista kaipaavaa, on normaali ajatus soittaa ja ilmoittaa viasta. Vaan ajatukseksi se yleensä jääkin, koska päivystysnumeroon ei kerta kaikkiaan pääse. Ei päivällä eikä ainakaan illatapimeällä. Eikä ainakaan kännykällä, joka tiettyjen hälytyskertojen jälkeen automaattisesti katkaisee yhteyden. Yrität uudelleen ja sama juttu.

Täytyy olla tosi hätä, että jaksaa tällä systeemillä ilmoittaa raitilla rikotusta sähkölaitteesta tai pimenneestä kadunpätkästä.

Jos käytössä on lankapuhelin, jota monella ei enää ole, voit yrittää soittamista ja lukea vaikka romaania odotellessasi. Ja kun päivystys lopulta vastaa, toisessa päässä ollaan vaikka Helsingissä.

Kyllä menee aikaa, kun uppo oudolle selität, että Kalvean Immen kujan ja Taula-Matintien risteyksessä on pylväs poikki tai katu pimeänä.

Lopulta selviää, että pitääkin aloittaa sanomalla, missä kaupungissa soittaja on.

Ei näin voi jatkua, että aktiivinen viasta ilmoittaja joutuu vielä maksumieheksi ylipitkiin ilmoituspuheluihin, vaivannäön hän on jo valinnut, kun kerran yrittää soittaa. Miksi vikailmoitus ei ole maksuton kuten puhelinyhtiöllä? Näin ihmiset aktivoituisivat ilmoittamaan vioista jo silloin, kun ne ovat vielä pieniä.

Toivottavasti aliurakoitsija ei taas lomauta väkeään kaikkein pimeimpään aikaan niin kuin pari vuotta sitten. Silloin ei enää pala ne ensimmäisen kysyjän valotkaan.

Toinen langalla roikkumiseen kyllästynyt

Hämeenlinna