Uutiset

Väinpitämätöntä kohtelua lääkärissä

Onko julkisen terveydenhuollon asia nykyään ajaa asiakkaat yksityisten lääkäripalveluiden käyttäjiksi?

Veronmaksajina maksamme kaikki julkisista palveluista, riipumatta käyntien tarpeesta tai määrästä. Asiakkaat ovat asiakkaita julkisessa terveydenhuollossakin. Miksi kohtelu on joskus kuitenkin välinpitämätöntä, kun ollaan apua hakemassa?

Vaikka lääkäri ajattelisi asiakkaastaan mitä hyvänsä, olisi kuitenkin kohtaaminen osattava hoitaa asiallisesti. Jos vastaanotolla kännykkä soi ja siihen vastataan asiakkaan aikana huomauttaen, että tähän täytyy minun vastata, niin asiakas olettaa tärkeänkin puhelun olevan kyseessä. Mutta jos viisikin minuuttia mietitään puhelimessa, mitä ruokaa tulisi tehdä, niin silloin asiakkaana mitta täyttyy ja arvostus julkista terveydenhuoltoa kohtaan häviää.

Hyvin lääkäri tässä tilanteessa asiakkaansa huoliin syventyy!

Tulihan käytyä vastaanotolla kuuntelemassa, miten jälkikasvu loppupäivänsä ravinnontarpeen hoitaa.Tulee mieleen erään huoltamoketjun tv-mainos.

Entinenkö asiakas

Tuulos