Viestintäyrityksille uudenlaista koulutusta Kanta-Hämeessä
Kanta-Hämeessä käynnistyy kevään kevään aikana alueen viestintäyrityksille tarkoitettu graafisen alan rakennemuutoskoulutus, Gram.
– Kaiken kaikkiaan tavoitteena on saada mukaan koulutukseen 30-35 kantahämäläistä yritystä, miettii projektijohtaja Janne Korhonen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskuksesta.
Veturiyrityksinä toimivat Mainostoimisto 42, Karisto, Hämeen Sanomat sekä Forssan ja Riihimäen kirjapainot.
Gram on tarkoitettu Kanta-Hämeen alueella toimiville viestintäalan yrityksille, kuten mainostoimistolle, kirjapainoille, kustantajille, reproille ja viestintätoimistoille.
Ensi vuoden loppuun kestävän projektin kokonaiskustannusarvio on noin 1,1 miljoonaa euroa ja sen rahoitus koostuu Hämeen TE-keskuksen kautta tulevasta Euroopan sosiaalirahaston tuesta, työministeriön kansallisesta rahoituksesta sekä osallistuvien yritysten omasta panostuksesta. (HäSa)