Uutiset

Voglia yhdistää shoppailun elämyksiin

Voglian uusi näyttelytila Hämeenlinnan kaupunginteatterin kupeessa avautuu keskiviikkona shoppailijoille. Myymälä on avoinna neljän päivän ajan. Sama toistuu kevään ajan noin kerran kuukaudessa.

-Kuvittelemme, että hämeenlinnalaiset kiinnostuvat ideasta. Miksi he lähtisivät Tuuloseen tai kauemmaksi, kun heillä on nyt hetken ajan tilaisuus tutustua uutuuksiin ja kampanjatuotteisiimme keskellä kaupunkia, kertoo tuotepäällikkö Eija Hietala.

Hänen mukaansa tarjolla on aina erilainen tuotevalikoima. Myös itse tila on sisustettu eri tavoin.

-Esimerkiksi huhti-toukokuussa keskitymme varmasti kevään ja kesän juhliin, Hietala kertoo.

Joustava myymälä

Voglia ei alun perin suunnitellut tekevänsä ravintola Pikkuhuvilan vieressä olevasta tilasta itselleen myymälää, vaan lähinnä näyttelytilan. Ideaa pop-up-myymälästä kokeillaan nyt kevään ajan.

-Sitä kehitetään sitä mukaa, kun näemme, mitä ihmiset tällaiselta hakevat, Hietala kertoo.

Kokeilua on tarkoitus jatkaa syksyllä.

-Asiakkaat neuvovat meitä, olemme hyvin joustavia ja ennakkoluulottomia. Meillä on kolmivuotinen sopimus Verkatehtaan kanssa, joten monenlaista mallia ehditään kokeilla, kertoo Voglian toimitusjohtaja Markku Virtanen.

Hänen mukaansa sijainti teatterin yhteydessä on mainio. Myymälä onkin avoinna iltaseitsemään saakka, jolloin teatterinäytökset yleensä alkavat.

-Kohderyhmämme on sama. Nyt teatteriyleisö voi tulla ennen näytöstä käväisemään täällä, Virtanen ja Hietala sanovat.

Meikkausta ja muotinäytös

Voglia aikoo hyödyntää teatteritilaa myös laajemmin. Maaliskuun viimeisenä sunnuntaina yritys järjestääkin tiloissa kanta-asiakaspäivän, jonka aikana ohjelmassa on niin muotinäytöstä, pukeutumisvinkkejä, kynsistudiota kuin koru- ja huiviesittelyjäkin.

-Kolme meikkaajaa tekee meikkejä ja laittaa ripsiä. Lisäksi Ihoakatemia on kertomassa ilman kirurgin veistä toteutettavista operaatioista, Hietala kertoo.

Hän uskoo, että elämykset yhdistettynä shoppailuun vetävät paikalle sankan joukon naisia.

-Asiakkaat hakevat vaateostoksilta muutakin: mielihyvää ja elämyksiä. Uskon, että näitä tapahtumia tulee lisääkin, HIetala sanoo.(HäSa)