S-ryhmän yhteenlaskettu liiketulos nousi viime vuonna 325 miljoonaan euroon vahvistuen edellisvuoteen verrattuna 16 prosenttia. Tulosta kohensivat koronakuopasta nousseet hotellit ja ravintolat, joiden myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna 47 prosenttia.
Ryhmän veroton vähittäismyynti kasvoi reilulla 9 prosentilla 13,5 miljardiin euroon.
Marketkaupan liiketulos jäi pienemmäksi kuin edellisvuonna, vaikka myynti nousi 4,3 prosenttia. Loppuvuotta kohden päivittäistavarakaupan, käyttötavarakaupan ja rautakaupan kysyntää vaimensi kiihtynyt inflaatio, joka heijastui kuluttajien ostokäyttäytymiseen.
S-ryhmän ruokakauppojen myynti kasvoi viime vuonna joka kuussa nopeammin kuin Suomen muu päivittäistavarakauppa. Pääjohtaja Hannu Krookin mukaan asiakasmäärät ovat kasvaneet ja asiakastyytyväisyys pysynyt korkealla tasolla.
– Päivittäistavarakaupassa ennakoimme markkinaosuutemme kasvaneen noin prosenttiyksikön, Krook sanoi tiedotteessa.
Krookin mukaan S-ryhmä ei viime vuoden haastavissa oloissa pyrkinyt maksimoimaan tulostaan vaan tehosti toimintaansa, jotta hinnannousut jäisivät kuluttajille kohtuullisiksi.
S-ryhmä maksoi viime vuonna asiakkailleen bonuksia ja muita etuja yhteensä 484 miljoonan euron edestä.